Salată Tabouli

decembrie 6, 2008

What you need:

*o ceaşcă de arpacaş

*2 legături de pătrunjel

*jumătate  de ceapă medie

*o roşie medie

*2 căţei de usturoi

*un castravete proaspăt

*câteva frunze de mentă

*jumătate de ceaşcă de nuci pisate

*jumătate de ceaşcă de măsline tăiate felii

*3 linguri de ulei de măsline

*o lingură de zeamă de lămâie

*sare, piper, scorţişoară (foarte opţional)

Apoi:

Se taie cubuleţe ceapa, iar usturoiul se dă prin presă; se amestecă cele două şi se lasă deoparte, pentru că: peste arpacaş se toarnă două ceşti de apă clocotită şi se lasă 15-20 de minute, să se umfle şi să absoarbă apa.

Roşiile şi castraveţii se taie cubuleţe, nuca se pisează, pătrunjelul se toacă.

Când arpacaşul e gata, se toarnă peste el toate celelalte ingrediente şi se condimentează.

Asta e reţeta din carte, eu am făcut ceva mici modificări: am dublat, ca de obicei, cantitatea de ceapă. Aproape am dublat cantitatea de măsline şi de nuci, iar peste arpacaş am turnat de două ori apă clocotită, că mi se părea prea tare. Nu am găsit la niciuna din cele 4 alimentare din jurul blocului meu frunze de mentă, prin urmare nu am pus. Nu m-am încumetat nici la scorţişoară, tocmai pusese mama în plăcintă şi m-am gîndit că ce dumnezeu.

A, şi am pus mai multă lămâie, cred ca aproximativ jumătate din ea.

Dis iz ză one:

2 Responses to “Salată Tabouli”

  1. e-jalea Says:

    pai si la gust cum era?

  2. anne Says:

    foarte buna. desi eu n’as mai pune usturoi a doua oara, merge aiurea cu ceapa, dupa papilele mele.

    satioasa, too.


Lasă un comentariu